Cookinglife

Van koken

tot tafelen.

Van koken

tot tafelen.

Koken is misschien wel het allerpersoonlijkste dat er bestaat; zoveel mensen, zoveel smaken. Waar de één gaat voor een simpel en snel gerecht, pakt de ander het liefst groots uit. Al die verschillende mensen hebben één plek waar ze terechtkunnen voor hun spullen: Cookinglife. Wij kregen de vraag om dit prachtige merk te herpositioneren, zowel strategisch, conceptueel als visueel.

dienst
Positionering
Type
Strategische merkpositionering
Aanpak
Strategie, concept, copy, art-direction, design, dtp

Alles voor jouw smaak.

Samen met het team van Cookinglife organiseerden we diverse strategische sessies. Vanuit deze momenten hebben we het merk voorzien van een archetype, merkverhaal en overkoepelende pay-off: Alles voor jouw smaak. De pay-off verbindt de propositie, waarin het serviceniveau en het brede assortiment samenkomen in het koken. Want waar je ook van houdt en wat je stijl ook is, bij Cookinglife doen ze niet alleen alles voor jouw smaak, maar hebben ze ook alles voor jouw smaak.

"De pay-off is een mooie, concrete uitwerking van de propositie: allesomvattend en enorm relevant."

Volledige Brand Guide

Nadat we het strategische deel hadden opgeleverd zij nee aan de slag gegaan met de visuele identiteit, we hebben het merk voorzien van een passende look and feel. Om er voor te zorgen dat er op een consistente manier naar buiten getreden kan worden ontwikkelden we een brand guide, waarin alle do’s and don’ts van het nieuwe merk duidelijk, aan de hand van verschillende voorbeelden, omschreven worden.