Herpositionering

Zandstra

Schaatsen

Zandstra

Schaatsen

Wie is er niet groot mee geworden kun je wel zeggen, want geen één schaatsmerk dat langer bestaat dan Zandstrra. Van Elfstedentocht tot de eerste voorzichtige bewegingen op doorlopertjes, iedereen kent wel een moment waar dit merk aan verbonden is. Na 200 jaar werd het wel eens tijd voor een positionering, wij mochten namelijk dit oerhollandse schaatsmerk voor het eerst in hun bestaan positioneringen.

dienst
Positionering
Type
Strategische merkpositionering
Aanpak
Strategie, concept, copy, art-direction, design, dtp

Onvergetelijke momenten.

Tijdens de strategische sessies kwamen we al snel tot de kern van ons merkverhaal. Het eerlijke verhaal is namelijk dat je ooit zult vergeten op welke schaatsen je schaatste, maar het moment dat je beleefde, blijft je een leven lang bij. Zandstra verkoopt dus schaatsen, maar faciliteert eigenlijk onvergetelijke momenten – van de eerste keer het ijs op met je ouders tot die lange toertocht met je vriendengroep.

“Zandstra verkoopt geen schaatsen; ze creëren momenten die je nooit meer zult vergeten."

Nieuwe look and feel.

Naast de volledige strategie en de conceptuele vertaling hebben we het merk ook visueel voorzien van een rebranding. Met respect voor de opgebouwde herkenbaarheid hebben we het logo, de vormgeving en de typografie herzien. De oplevering gebeurde in de vorm van een Brand Guide, zodat niets een consistente uitrol nog in de weg stond.