Voor Bos Incasso was het tijd voor een positionering en visuele rebranding. De communicatiestrategie van Bos incasso is altijd intern gericht geweest en daardoor is er nooit goed gekeken naar een strategie om juist extern te communiceren en te werken aan zichtbaarheid en naamsbekendheid van het incassobureau. Wij gingen maar wat graag aan de slag met de re-branding waar we de rol van het incassobureau tegen het licht hielden en hebben doorvertaald naar een nieuwe merkbelofte.
Met de nieuwe pay-off ‘naast elkaar’ vertelt Bos Incasso dat het tijd is voor een ander geluid. Wat je koopt, betaal je voor, maar het is niet altijd zo zwart-wit. Een betalingsachterstand kan iedereen overkomen. Daarom staat Bos Incasso voor een aanpak die vraagt om nuance, waarbij ook de tussenliggende mogelijkheden worden overwogen. Waar de oplossing in het contact van mens tot mens zit en door naast elkaar te gaan staan je meer voor elkaar krijgt. Met deze nieuwe merkbelofte gingen we aan de slag met de huisstijl.
Met deze nieuwe merkbelofte gingen we aan de slag met de huisstijl. We schaafden het logo bij. We maakten van de Franse lelie een unieke vorm, maar hebben de herkenbaarheid van het oude logo nooit uit het oog verloren. We verrijkten de huisstijl door meer kleur toe te voegen en zorgdenervoor dat de typografie ook aansloot bij een toegankelijke huisstijl.