Mosterd – voor veel mensen is het dipje bij de bitterbal de enige associatie die ze ermee hebben. Toch gebruiken veel mensen het vaker dan ze denken: bij een salade, op een sandwich of door een gerecht. Met een klein beetje mosterd maak je er al snel iets bijzonders van. Wij kregen de vraag om dit verhaal te verbinden aan een van de belangrijkste momenten van het jaar: Kerst.
Met Kerst doet iedereen net even meer zijn best; een jeans ruil je in voor een mooie pantalon of een feestelijke jurk, en je T-shirt voor iets met een beetje glitter. In de keuken is het niet anders: dit is hét moment waarop heel Nederland zich een ware chef waant. Collectief doen we er een schepje bovenop. Grappig genoeg doe je met een klein beetje mosterd precies hetzelfde met je gerecht. Daarom besloten wij in deze campagne de handeling te verbinden aan het moment. Deze Kerst doe je er met Marne een schepje bovenop.
Een completer project dan dit kun je bijna niet vinden. Van overkoepelende strategie tot concept, en van fotoshoot tot vormgeving – alles deden we in-house. Om de tijd zo efficiënt mogelijk te benutten, hebben we tijdens de shoot direct meerdere campagnes vastgelegd. Beter om het alvast te hebben, toch?