Reclamewet: een gouden inhaker mag je nooit laten liggen.Ook niet als dat betekent dat binnen vijf dagen een campagne moet worden opgetuigd, zoals we dat op eigen initiatief deden voor EasyToys aan de vooravond van de aller eerste Dutch Grand Prix.
Iedere Formule 1-liefhebber weet dat de Tarzanbocht de beroemdste bocht van het Zandvoortse circuit is. Kíjk: dan hebben een speeltjesfabrikant en de Formule 1 toch meer gemeen dan je in eerste instantie vermoedt. We bedachten de klapper ‘De enige bocht die je echt goed moet nemen’ en koppelden die aan de Dutch Grand Prix in Zandvoort. Eén appje en een paar belletjes verder ging het opeens hard.
Nadat het spandoek op een gevel van een Zandvoorste flat werd gespannen waar drommen fans voorbij kwamen en de key visualals snelwegreclame werd ingezet, ging EasyToys knetter-viral. De actie werd zelfs besproken tijdens een uitzending van Voetbal Inside. En alsof dat nog niet genoeg was werden we met deze campagne twee keer genomineerd voor een SAN ACCENT.