BALZY is er voor iedereen met ballen. En die mogen best wat beter verzorgd worden. Even netjes trimmen, een crèmetje en, om het af te maken, een lekker geurtje. Wel zo prettig voor je partner en voor je zelfvertrouwen. Wij kregen de opdracht om dit merk zowel strategisch als visueel te positioneren en te lanceren met een campagne.
Je kunt natuurlijk vertellen dat BALZY verzorgingsproducten voor mannen maakt. Maar wij kozen een andere invalshoek. Want BALZY gaat over veel meer dan scheren, scrubben of smeren, het gaat over zelfvertrouwen. En precies daar vonden we ons haakje. We hielpen BALZY met een scherpe merkpositionering, gebouwd op één simpele waarheid: echt zelfvertrouwen begint bij jezelf. Of specifieker, below. We ontwikkelden de nieuwe visuele branding en leverden de complete brand guide.
Om de nieuwe positionering extra kracht bij te zetten, ontwikkelden we een campagne die laat zien wat er gebeurt op het moment dat je goed voor jezelf zorgt. De key visuals zijn volledig AI gegenereerd. Daarmee bespaarden we op een fotoshoot, en dus op tijd en budget.