De allergrootste garage van Nederland en tegelijkertijd de local-here van iedere plaatst waar een vestiging zit, dat is Vakgarage. Al meer dan dertig jaar lang helpt vakgarage hun klanten met het onderhouden van hun auto, met hun kennis én service gerichte aanpak. Wij kregen de vraag om deze propositie te vatten in een overkoepelende positionering.
We hielpen met het ontwikkelen van een strategisch merkconcept, koppelden een merk-archetype, schreven een merkverhaal en bedachten de allesomvattende pay-off 'Kom gerust verder'. Deze vat perfect het warme, toegankelijke karakter van het bedrijf én de belofte van heel veel veilige kilometers samen. Naast het conceptuele werk ondersteunden we ook bij de visuele rebranding en dachten onze art-directors mee over de juiste visuele vertaling van de strategie.
We begonnen het traject met verschillende sessies om samen tot de kern van het nieuwe merk te komen. Maar we lieten ons niet verleiden om daar te lang in te blijven hangen: we stroopten onze mouwen op en wisten de strategie in no-time om te zetten in een concept. De oplevering van het project deden we uiteraard op basis van de benodigde online en offline materialen, en vulden dit aan met een overkoepelende brand guide, zodat niets een consistente uitrol van het nieuwe merk nog in de weg zou staan.