Bij Donker Groep draait alles om groen – maar dat gaat verder dan enkel het onderhouden van tuinen. Ze staan voor een duurzame toekomst waarin mens en natuur hand in hand gaan. Om nieuwe collega’s aan te trekken, willen ze hun waarden en missie breed communiceren. We zijn gevraagd om een employer branding-campagne te ontwikkelen die laat zien hoe zinvol het werk bij Donker Groep is.
Het idee voor deze campagne ontstond vanuit het bestaande statement van Donker Groep; Groen maakt gelukkig. De campagne maakt zichtbaar dat werken bij Donker Groep niet zomaar een baan is; je werkt voor iets groters, iets dat blijft en dat maakt ontzettend gelukkig. We besloten om voor de verandering niet het ‘’werk’’ te laten zien, maar juist het effect dat het werk op de medewerkers heeft.
We hebben de campagne van A tot Z in-house opgezet. Van strategisch concept tot de fotoshoot en oplevering van de benodigde materialen. De campagne is zowel intern als extern zichtbaar gemaakten heeft zowel de betrokkenheid van huidige werknemers als de interesse van potentiële nieuwe werknemers vergroot.