Het begin van Brand is alles behalve het verhaal van een succesvol reclamebureau, het is meer het verhaal van een jonge student met te grote dromen en een te kleine kamer. Toch is deze periode nog steeds de basis van het huidige succes. Het is inmiddels al tien jaar geleden, dat deze student doorhad dat je als bureau belangrijk bent, maar nooit belangrijker dan je klant. Hij begreep dat creativiteit altijd hand in hand moeten kunnen gaan met snelheid en flexibiliteit. Reclame moet geld opleveren, niet te veel kosten lees verder

Grote droom.
Kleine kamer.

1 / 5

Na een tijdje begonnen zijn dromen toch vorm te krijgen, helemaal toen het grote namen begon op te leveren als: Remia, Scapino, Ziengs, ECCO, UGGS, Perry Sport, Gouda’s Glorie, Domino’s en vele andere. De kleine kamer werd ingeruild voor een grote studio en de enkele student voor een groter team met ervaring. Vandaag de dag bestaat Brand uit een studio vol creatives, designers, DTP’ers en een eigen inhouse fotostudio. Iedere dag worden binnen diverse branches grote merken sterker gemaakt en kleine merken groot. Nog altijd werkt Brand Creatives op dezelfde manier, niemand is belangrijker dan de klant. Bij Brand willen we werken, onze werkmentaliteit zorgt ervoor dat we ons nooit te groot voelen voor een kleine opdracht.

Ook niet te klein voor een grote opdracht trouwens. Waar het snelle schakelen en hoge service niveau tien jaar geleden werd behaald met lange dagen en korte nachten, wordt dat nu gedaan door een efficiënte work-around waarbij de gehele traffic-laag is vervangen door slimme systemen. Het resultaat? Een optimale samenwerking waarbij creative en klant elkaar zonder tussenkomst van anderen direct weten te vinden. Wat zorgt voor een flexibele maar vooral creative samenwerking. Leuke bijkomstigheid van het uitschakelen van de complete traffic-laag is de minimale overhead, wat zorgt voor concurrerende prijzen binnen alle disciplines.