Voor Christine le Duc was het tijd voor een complete rebranding en strategie. In de nieuwe merkbelofte draait het allemaal om de vrouw. Zij staat centraal. Niet als lustobject maar als individu met haar eigen wensen en behoeftes. Christine le Duc voorziet in deze behoeftes en die boodschap komt terug in de branding. Met de nieuwe pay-off ‘uncover your sexy’ vertelt Christine le Duc dat elke vrouw sexiness heeft.

Met deze nieuwe merkbelofte in ons achterhoofd zijn we aan de slag gegaan met de rebranding van de huisstijl, het beeldmerk en deden we de art-direction voor fotografie. We dachten mee hoe we in de uitingen van Christine le Duc het beste de doelgroep konden adviseren en inspireren. Want Christine le Duc is een goede vriendin die je advies geeft en goede ideeën influistert.

Wat betreft de branding was het belangrijk om het toegankelijk, fris, fun en sexy te houden. De kleuren hebben een touch-up gekregen met een eigenzinnige twist door oranje toe te voegen.

De typografie is sexy en vrouwelijk maar ook toegankelijk. We maken gebruik van vaste elementen zoals het ‘kusje’ of het handgeschreven ‘x Christine’ door het persoonlijk en eigen te maken. Typografisch spelen we met grote letters in statements door het fun en sexy te laten voelen. Voor de fotografie hebben we vooral gekozen voor diversiteit in modellen. Deze vrouwen zijn de rolmodellen die passen bij het nieuwe Christine le Duc. Deze nieuwe rebranding is een statement naar de buitenwereld. Christine le Duc bewijst met deze nieuwe merkbelofte en look and feel dat elke vrouw zich sexy kan en mag voelen.