Toen Marne Mosterd ons vroeg mee te denken over een nieuw merkconcept, werden we direct enthousiast. De 7 jaar dat ze al klant zijn bij ons, is maar een klein deel van de rijke historie van het merk. Meer dan 125 jaar geleden besloten drie mannen er wat van te maken voor de inwoners van het noorden. De economie kon daar wel een flinke boost gebruiken. Wist je misschien niet, maar marktleider Marne Mosterd begon ooit als een werkgelegenheidsproject. Dat werd zo’n hit dat de mosterd in rap tempo niet alleen in de regio, maar door heel Nederland en ver buiten de landsgrenzen werd verkocht.

De gedachte ‘laten we er wat van maken’ is precies wat mosterd voor een maaltijd doet. Een boterham met kaas, een stamppot, een bitterbal: met een lik mosterd maak je er wat van. Als een gerecht onverhoopt lafjes uitpakt, kun je er met een goede lik mosterd altijd nog wat van maken.We ontwikkelden het concept en de pay-off ‘Maak er wat van’. In de bijbehorende visuals hebben we het concept ‘er wat van maken’ uitvergroot en uitgevoerd in verschillende video’s. Alle beelden zijn opgenomen in eigen studio. Bruin fruit in de frituur en mosterd paraat: de saaiste borrel wordt vanzelf leuk met Marne. Een gouden idee gaat seizoenen mee. Binnen dit merkconcept hebben we dan ook verschillende campagnes opgezet die aansluiten op thema’s als de lunch, de borrel en de winter. Zo maken we er samen wat van.