Mochi! Een traditionele Japanse lekkernij waar Mei Asia haar eigen Mochi ijs op heeft gebaseerd. Voor de Franse markt is hier een eigen merk voor ontwikkeld en aan ons de vraag om deze identiteit te creëren. Hip, jong, strak maar playful. Met die opdracht zijn wij aan de slag gegaan! We hebben de vorm van het ijsbolletje als grafisch element gebruikt, dat maakt het geheel organisch en speels. Nadat we de eerste schetsen omgezet hebben in een concrete verpakking zijn we opzoek gegaan naar een manier om de gehele range vorm te geven, hoe verhouden de verpakkingen zich tot elkaar? En hoe zorgen we er voor dat iedere verpakking de herkenbaarheid van de groep heeft, maar toch uniek is in zijn eigen smaak? Allemaal vragen die wij gaandeweg hebben weten te beantwoorden. Het resultaat is fris, eigentijds en schaalbaar. En nu horen wij je denken… ik heb deze verpakking nergens zien staan? Oui Oui! Dat klopt helemaal, deze verpakkingen hebben wij namelijk mogen ontwerpen voor de Franse markt. Ben je ergens in de zomer verdwaald in een veel te grote Franse supermarkt en loop je per ongeluk tegen het vriesvak aan, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je ons werk daar tegen komt.