Happy Rhino is het eigen merk van Kampeerhal Roden. Hun missie: iedereen de schoonheid van de natuur laten ervaren. Of je nou een doorgewinterde kampeerder bent of het angstzweet je al uitbreekt bij de gedachte aan een tent opzetten: de natuur is voor iedereen. Vanuit deze gedachte vroeg Kampeerhal Roden ons om hun merk ‘Happy Rhino’ opnieuw in de markt te zetten. In het kort "ontwikkel een nieuwe (visuele) identiteit, die de Happy Rhino positioneert als de natuur-vriend voor iedereen".

Op wie geen geboren Freek Vonk is, kan de natuur een nogal wilde en indrukwekkende indruk maken. Net als de neushoorn, die op het eerste gezicht ook niet bepaald aaibaar lijkt. Aan ons de taak om te laten zien dat die intimiderende neushoorn eigenlijk een blije vriend is.

Wij bouwden een merkidentiteit die past bij de doelgroep die het outdoor merk wil aanspreken. Niet intimiderend en pretentieus dus, maar stoer en fun. Happy Rhino was geboren. Smiling moments. Nadat we deze avontuurlijke visuele identiteit neergezet hebben, zijn we gaan werken aan alle middelen die het merk nodig heeft. Zoals te zien is heeft elke uiting een aantal basiselementen die samen het herkenbare merk versterken. Van concept tot DTP: de cirkel was weer rond.